טלפון

089222524

אימייל

info@puremagics.co.il

שעות פעילות

ראשון -חמישי : 8:00-17:00

אקזמה (Eczema) או דלקת עור אטופית היא מחלת עור כרונית, שמתבטאת ביובש, אודם וגרד באזורים מסוימים בעור. כמו מחלות עור רבות אחרות, האקזמה תתבטא על פי רוב באזורים אופייניים כמו הפנים, הרגליים, הצוואר והידיים.

בקרב ילדים, במיוחד, נפוצות במיוחד אקזמה בידיים וכן אקזמה ברגל, כאשר בילדים אקזמה בידיים תתבטא בדרך כלל בחלק הפנימי של המרפק ואילו אקזמה ברגל בחלקה הפנימי של הברך.

ישנם רמות שונות, החל ממצב קל ועד מצב כרוני שנוטה להתפרץ מעת לעת. כל מי שיש לו אקזמה בדרך כלל ניסה מגוון של טיפולים כדי לשפר את מהמצב. מיותר לציין שזו תחושה מאוד לא נוחה וגם לא אסטית. הטיפולים כוללים סטרואידים וקרמי לחות, אמבטיות אקונומיקה וגם עצות פשוטות כמו לא לגרד.

האקזמה מופיעה בהתחלה בתור גירוד עורי עיקש, המהפך למצב אקזמה (דלקת עור אטופית), יופיע רק אחרי הגירוד. התפרחת האופיינית של האקזמה תהיה יבשה ומגרדת, ובדרך כלל גם תגרום לעיבוי קל של העור באזור שלה.

על אף שלא מדובר במצב מסכן חיים, אקזמה בהחלט יכולה להיות מטרד לא פשוט, והסיבוך המרכזי שלה הוא זיהום – כאשר מגרדים את אזור האקזמה באופן עיקש ונוצרים פצעים פתוחים שיכולים להזדהם.

טיפול באקזמה אנטי דלקתית

טיפול באקזמה יהיה בדרך כלל טיפול מקומי באמצעות משחות וקרמים השומרים על לחות העור, בהם צריך להשתמש כשהעור רטוב ונקי. ישנה גם אפשרות של טיפול בהטריה קרה של האזור להפחתת הגרד. קו הטיפול הבא, במידה ושמירה על לחות הרגל לא יעילה, הוא משחות סטרואידיות המפחיתות את מצב הדלקת העורית. במידה וישנו זיהום במקום, יש צורך גם בטיפול אנטיביוטי. קווי הטיפול הבאים, במצב של אקזמה קשה שלא מטופלת באמצעים סטנדרטיים, הם סטרואידים בכדורים, טיפול באור אולטרה-סגול, ותרופות מדכאות חיסון כמו ציקלוספורין.

אנחנו מציעים טיפול משלים לרפואה מסורתית (לאחר התייעצות עם הרופא המטפל) אסטקסנטין הינו נוגד חמצון וחומר אנטי דלקתי טבעי לאקזמה. החומר הטבעי הפעיל אסטקסנטין, מכיוון שאקזמה היא תגובה אוטו-אימונית לדלקת, התרופה הטבעית הטובה ביותר היא לטפל בדלקת עצמה ואז הסימפטומים (האקזמה) עשויים להיעלם באופן אוטומטי.

אנו ממליצים שימוש דו כיווני מצד אחד, ליטול תוסף תזונה באופן קבוע ומצד שני למרוח קרם גוף מועשר באסטקסנטין במריחה מקומית בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. תוכל לטפל באקזמה במצב של התפרצות בתקיפה דו-כיוונית.

בוצעו טיפולי אסטקסנטין בחולים רבים עם אקזמה והיו להם תוצאות מצוינות. ניתן ליישם את הקרמים על כל מחלה דלקתית, אך עבור מצבי עור בעיתיים היא פועלת טוב במיוחד.

ניסוי קליני אסטקסנטין לשנת 2018 על אקזמה הראה תוצאות מצוינות בהפחתת נפיחות, גירוד ואדמומיות. מחקר קליני שנערך במכללה לרוקחות ומרכז מחקר רפואי, האוניברסיטה הלאומית של צ'ונגבוק, הרפובליקה של קוריאה, 2018, חשף כי השפעתו של אסטקסנטין בהפחתת הנפיחות, האדמומיות והגירוד הקשורים לאקזמה בחולדות היא חיובית. זה הוערך עם מריחת האסטקסנטין על האזורים הפגועים על החולדות שלוש פעמים ביום במשך ארבעה שבועות. האסטקסנטין פועל על ידי חסימת התהליכים האחראים לשינוי צבע העור הנגרם על ידי אקזמה, כולל הגירוד ובכך מאפשר התאוששות מתקדמת של העור ללא צלקות או סימנים שעלולים להישאר לצמיתות.


כל המידע הרפואי/שאינו רפואי, לרבות מידע אודות שיטות והמלצות טיפול/מידע תרופתי/גופים מקצועיים/גורמי טיפול, שמופיע באתר, מובא כמידע כללי ואין לראות בו בשום אופן תחליף לייעוץ/טיפול רפואי פרטני על ידי גורם רפואי מוסמך או המלצה על גורם רפואי/גוף רפואי או טיפולי כלשהו, פרטי או מוסדי. האתר נועד לרכז מידע כללי ואין להסתמך על המידע שבו בנפרד ו/או בניגוד ו/או כתחליף לייעוץ רפואי מותאם. כל מידע שמוצג באתר נאסף ו/או נוצר לפי מיטב ידיעת בעלי האתר ומתוך כוונה להנגישו לציבור המעוניין. על כן, יתכן שהמידע יכיל טעויות ו/או אי-דיוקים ו/או שגיאות. כל העושה שימוש ו/או מסתמך על המידע שבאתר עושה זאת על דעתו ואחריותו בלבד. התוכן והמידע שמופיעים באתר אינם מהווים מידע רשמי של משרד הבריאות ו/או בתי החולים ו/או קופות החולים בישראל ו/או הגורמים המבטחים, והוא אינו מופעל בחסות מי מהגורמים הללו. בכל מקרה של סתירה בין המידע המופיע באתר לבין מידע שמופיע באתרים ו/או פרסומים רשמיים של מי מהגופים הללו, יש להסתמך על המידע שבאתרי ו/או פרסומי ספקי השירותים הרפואיים.


מאמרים מומלצים